حمله صهیونیستها به مراکز نظامی حماس
روز گذشته هواپیماهای رژیم صهیونیستی در واکنش به کشته شدن یک صهیونیست در مناطق مرزی غزه، شرق منطقه «المغازی»، دو مرکز نظامی وابسته به حماس در خانیونس و البریج و مرکز وابسته به گردانهای «القدس» جناح نظامی جنبش جهاد اسلامی در غرب «دیر البلح» را هدف قرار دادند که یک کشته و چند مجروح برجای گذاشت. واکنش تند و نظامی رژیم صهیونیستی به کشته شدن صهیونیستها، مسئله جدیدی نیست و این رژیم نامشروع برای زهر چشم گرفتن و مرعوب کردن فلسطینیها و از بین بردن جرئت و جسارتشان برای دست زدن به عملیات نظامی، همیشه برخوردی بسیار شدید و وحشیانه با فلسطینیها داشته است. در حادثه اخیر باید دو نکته را به این رویه ددمنشانه افزود:
1- ارزیابی انگیزه و توان گروههای مقاومت برای پاسخگویی؛ یکی از پیامدهای منفی جنگ داخلی در سوریه، دور ساختن حماس و برخی کشورهای عربی از سوریه و محور مقاومت بوده است. در این میان، حماس بیشترین آسیب را دید؛ زیرا کشورهای عربی که با سوریه دشمنی کردند و حماس را به دوری از سوریه واداشتند، هیچگاه مانند سوریه در مقابله با رژیم صهیونیستی، حامی حماس نبودند و در مواردی هم علیه حماس با صهیونیستها همکاری داشتهاند. صهیونیستها با آگاهی از تضعیف حماس به سبب اختلاف با سوریه و دور شدن از آن درصدد هستند با اقدامات تحریکآمیز، انگیزه و توان پاسخ حماس و سایر گروههای مقاومت به ددمنشیهایش را بسنجند.
2- پیشگیری از انتفاضه سوم؛ چندی است که دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نسبت به شکلگیری انتفاضه سوم فلسطینیها هشدار میدهند. آنها معتقدند رفتار خودسرانه و خشونتآمیز یهودیان افراطی علیه فلسطینیها و خسارت زدن به اموالشان بهتدریج میتواند به یک کشتار و قتلعام گسترده تبدیل شود که در این صورت، مردم فلسطین از لاک صبر و دفاع خارج میشوند و انتفاضه سوم را آغاز میکنند. احتمالاً بهزعم مقامات صهیونیست، نشان دادن چنگ و دندان با کمک حملات وحشیانه نظامی و ایجاد رعب و وحشت تا مدتی میتواند مانع شکلگیری انتفاضه سوم شود.
پایگاه بصیرت
یادت باشه برادر سطحی نگر نباشی